Moorse werelden

P1020330Het was op een prettige manier net te warm vandaag in Sevilla. Intussen vier musea bekeken sinds gisteren. De wandelingen er naar toe waren op zichzelf al boeiend genoeg. Overal bomen in bloei of vol sinaasappelen. Zonovergoten lanen. Volle terrassen. Uitgelaten mensen. En dan nog de musea zelf. Ik doe er nooit lang over, maar zorg dat ik de mooie dingen eruit pik en daar besteed ik tijd aan. Je kunt niet alles in twee minuten zien. Het Real Alcazar was werkelijk fantastisch, in dit warme voorjaarsweer, maar ook de anderen maakten indruk: het Archeologisch Museum, het Museum voor Andalusische volksnijverheid en het Museum voor Moderne Kunst aan de Guadalquivir, gesitueerd in een oud klooster op het Expo terrein. Het is het klooster waar Christopher Columbus vaak langs kwam. Geniet maar even mee van de foto’s. Doe ik het ook, want morgen vlieg ik terug. Via Barcelona. Zal ik even…?

2015-03-11 12.38.10

Winter in Andalusie (Parque Maria Luise)

2015-03-11 16.24.28

Geschiedenis weerspiegelt (Real Alcazar)

2015-03-11 16.27.35

Soms in prachtige contrasten (Real Alcazar)

2015-03-11 16.22.29

Je moet wel door een sleutelgat kijken (Real Alcazar)

2015-03-11 17.17.32

Deze dames kijken liever in een glaasje (Bij de Giralda)

2015-03-11 16.25.22

Een ander kijkt weer graag naar een plafond van goud (Real Alcazar)

2015-03-10 12.51.13

En als je dat nou maar lang genoeg rustig doet, dan word je net zo oud als deze boom (Bij het moderne museum)

Geef een reactie

