Via Barcelona naar een nachtwandeling in Sevilla

P1020134Vanavond maakte ik een wandeling door Sevilla. Vanochtend vroeg stond ik op de bus naar het station te nemen en van daaruit naar Schiphol te treinen. Het vliegtuig naar Barcelona in, tussenstop van 5 uur want dat was het goedkoopst, en dan om kwart over 5 door naar Sevilla. Ik ben erg gaan houden van vliegen, zeker als Europa bijna helemaal in helder weer ligt.

Zo zag ik besneeuwde Pyreneeen; Barcelona van boven de Middellandse Zee, als een lichte stad, want de zon is al pittig in deze tijd van het jaar; en eindeloos berglandschap als aankondiging van Sevilla, waar ik al vier keer eerder neerstreek. Wat ik toch zoek in dat reizen alleen, wordt me wel eens gevraagd. Vanavond voelde ik alweer waarom, en ik mag nog vijf dagen.

Dat ongeremde zwerven door zo’n stad, je impulsen volgen, foto’s schieten, ergens bij een Marokkaanse thee-teria neerstrijken voor een Pakistaanse melange die zijn weerga niet kent: met kaneel, sinaasappel, zwarte thee en melk. En dit alles tegen het nachtelijk uur. Heerlijk dat dat leven maar zo doorgaat altijd hier.

P1020121

P1020115

P1020132

P1020140

Geef een reactie

