Vliegen, onhandigheid en andere Facebook notities

P1050628Regelmatig post ik kleine tekstjes op Facebook. Waardoor ik minder blog op deze plek. Ze zijn erg leuk om te schrijven. Ze gaan over mijn dagelijks terugkerende onhandigheid, over dingen die langskomen en waaraan ik iets wil toevoegen. Toevoegen aan de werkelijkheid vind ik heel leuk, want de werkelijkheid op zichzelf is niet zo buitengemeen boeiend. De alledaagse gang van de dingen heeft weinig om het lijf. Dus dat maak je interessanter door je fantasie of door leuke dingen te doen. Een paar van postings.

1.

Soms fantaseer ik dat vliegen zielen zijn die te veel vliegen hebben doodgemept in een vorig leven. En om ze te laten voelen wat het voor een vlieg betekent om doodgeslagen te worden, moeten ze het zelf ondergaan. Dat soort vliegen zijn de vliegen die je moeilijk kunt vangen. Ze zijn altijd op hun hoede. En altijd bang. En omdat ze de klappen van de meppers ontlopen, verlengen ze hun vreselijke bestaan. Totdat ze geplet worden onder een hand. De mijne bijvoorbeeld. Want ik was een vlieg in mijn vorige leven.

 

2.

Door de talentenjachten denken steeds meer jongens en meisjes op straat dat zij de toekomstige sterretjes zijn. Dan staan ze te zingen en dat klinkt dan heel erg slecht, maar ze zingen steeds harder omdat ze denken dat ze net zo goed zijn als hun voorbeelden. Dat is nog niet zo erg, als ze het maar niet buitenshuis gaan doen. EN DAT DOEN ZE WEL!

 

3.

Een gekke dag. Vanochtend stapte ik op de fiets met een banaan waar het schilpuntje van af was. Ik hield in de andere hand mijn tas. Met tas en banaan pakte ik het stuur. Moet kunnen, denk je dan.
Door een ongelukkige manoeuvre zwenkte het stuur. Waardoor ik flink moest knijpen. Hierbij plette de banaan tussen mijn handen en het stuur. Zelden zulke plakhanden gehad.

Een paar uur later zat ik in een schitterend kantoor een medewerker van een klant te overtuigen, toen deze me wees op mijn open gulp. Ik had daar toch wel minstens een kwartier serieuze gesprekken mee zitten voeren.

Geef een reactie

