Schitterend turqoise (bij de Normandische zee)

Herschaalde kopie van DSCN5945Net terug uit Normandië, om donderdag naar Napels te vliegen. Ik heb me geen moment gestoord aan het onstuimige weer. Aan de oceaan maakt dat ook niet zoveel uit. De schoonheid gutst daar uit de deining en wieging van het turqoie water. Normandië lijkt de verwerkelijking van de impressionistische schilders (Monet voorop). En met de ipod kun je Debussy’s La Mer beluisteren terwijl je tussen verloren stenen naar het water kijkt. Je kunt het ook doen met het geruis van de zee. Hieronder een impressie. Zowel in de vorm van woorden als beelden. ik dobber in deinend turqoise

onder een blauwgrijze lucht

ik wil naar de krijtrotsen

waar wit, oker en groen elkaar raken

 

Herschaalde kopie van DSCN5955

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ik wil naar het strand

met rotsen als bemoste

okeren doodskoppen vol holtes

 

DSCN5967

 

ik wil het geruis van de branding proeven

en niet dit zeezieke

meeuwbescheten dobberen in deinend turqoise

 

Herschaalde kopie van DSCN5966

 

dat schitterende turqoise

dat geen vereniging duldt met iets anders

ik wil stranden en tussen de stenen liggen

en zien hoe de woelende branding

de zeewind vervoert

 

Herschaalde kopie van DSCN5961

 

en de zon

steeds weer afslaat en het land

verleidt, maar zich steeds weer terugtrekt

 

???????????????????????????????

Geef een reactie

