Vakantiegeluk (deel 1): Erice op Sicilië

De wereld kent plekken waar je volledig tot jezelf komt. Je gaat er zitten en je denkt: hier zit ik voortreffelijk, ja, meer dan voortreffelijk zelfs. Het zijn geweldige ogenblikken en ze horen bij vakantie. In de laatste twee maanden van deze zomer, die vandaag eindelijk ook een zomers karakter bezit, plaatsen waar ik dat gevoel kreeg. Allereerst…Erice op Sicilië.

Erice ligt hoog. Vanaf de westelijke vlakte bij Trapani en Marsala zie je het stadje als een kroon op een uit land en zee verrijzende berg liggen. Als je er in rustige tijden komt, heeft het alles van een afgelegen bergoord, dat grote delen van het eiland overziet. Je kunt er verstillen op de top van de heuvel, maar je ook laten opnemen in de filmische straatjes. De gebouwen en de straten zijn grijs, ook de oude katholieke gebouwen hebben die kleur. Er zit geen verf op en dat is me bijgebleven. Toen ik er was wilde ik er niet meer weg. Misschien dat het uitzicht hieronder je laat begrijpen waarom.

Je bent van harte welkom om hieronder je favoriete plekken te vermelden.

Geef een reactie

