Meisje neemt Vlieland tot zich

Dit weekend was ik met mijn dochter op Vlieland. ’s Avonds maakten we een wandeling langs het strand. Het was winderig maar de temperatuur was goed en voor ons was dit een prachtige ervaring. De zon speelde met de wolken die als grote dieren boven het land dreven. Ik zie altijd dingen in wolken, had ze ’s middags op de boot nog gezegd toen we een stukje over de Noordzee voeren. Op het strand gebeurde er iets met mijn dochter. Ze werd blij zoals alleen dochters blij kunnen worden en rende door deze natuur, alsof ze zich hem toeëigende. Een klein gedicht als herinnering.

Steeds beter kan ik met je praten

Al is het nog niet helemaal volgroeid

Je moet immers nog puber worden

We liepen over het strand

Meisje van 11 met een vader van 52

Het zand joeg onder ons door

De zon waaide in vlagen over

Je stond bij de branding

Volwassen zangeressen te imiteren

En ook speelde je in het zand

Een televisieserie na,

Hoe ouder de mensen waren

Die je probeerde uit te beelden

Des te meer zag ik het kind in je

11 jaar oud en

In vlagen waaide de volwassenheid

er doorheen

 

Geef een reactie

