London: ‘Think the opposite’

Ik was een weekend in Londen en het was heerlijk. In een goede zon liepen we door de lanen,straten en parken van de stad, om vooral op te merken hoe hip en origineel alles was. Ik kocht een boel. Onder andere twee blouses bij Desigual en een schitterende grijze jas van het trendy Britse merk Religion. We waren met modebewuste vrienden en dat is altijd goed, vooral als ze de stad kennen.

Na de bekende routes door de stad (Big Ben, Buckingham Palace, Carnaby Street en Covent Garden) eindigden we in een bruisende wijk, waar alles hip hip hip was. Bethnal Green en Brick Lane, te bereiken met de Central Line. Ik kocht er platen van Vampire Weekend (http://www.youtube.com/watch?v=_XC2mqcMMGQ) en Animal Collective. Ook de muziek van een band als The Horrors past in die wereld van integrerende culturen. http://www.youtube.com/watch?v=sJQk0jDZx8o

 

 

En dan vond ik eindelijk dat lang gezochte boek met beelden van Picasso, en ik ontdekte door mijn reisgenoten de straatkunstenaar Banksy. Zeer humoristisch werk. Mogelijk vind je dingen van hem op internet.

 

Misschien belangrijker dan dat was de creatieve impuls die uitging van de stad. Ik voelde van alles gebeuren met mijn ideeën. Ik heb al een tijdje behoefte aan vernieuwing van een aantal denkbeelden. Ik zag modepatronen en begon die met managementideeën te vergelijken. Beetje moeilijk uit te leggen maar het leidt tot nieuwe ideeën over management.

 

 

Vergeet het. Er vloeide bier en wijn, het werd laat, het was door de nacht gaan en sochtends aan de witte bonen met bacon & eggs. Het was je vrij voelen. De hemel boven je kop en alles,maar dan ook alles om me heen metropoolde dat het een lieve lust was.

 

Steeds moest ik denken aan het begin van de jaren 80, toen bands als Echo and the Bunnymen, The Cure, the Simple Minds en U2 opkwamen. Die tijd herleeft hier, en hij doet het kleurrijk. Maar misschien komt het omdat ze ginds boeken lezen als ‘Whatever you think, think the opposite’ van Paul Arden.

 

Geef een reactie

