Nog een blog?

Ik heb het lang verborgen gehouden, maar het is tijd voor een bekentenis. Er is naast www.jongebazen.nl en www.egobert.wordpress.com nog een blog die ik onderhoud. U vindt hem hier: http://eogbert.wordpress.com/ De blog houdt zich bezig met de relatie tussen religie en wetenschap.  Het gaat daar nogal eens over de bijbel. Wat is er met mij gebeurd? Ben ik bekeerd?

Nee. Tussen mijn 18e en 33e was ik veel bezig met dit voor onze westerse cultuur zo bepalende boek. Op mijn manier, dat wel, maar ik vond het een interessant boek. Anders dan veel andere mensen die liefde hebben voor wetenschap, heb ik wel altijd geloofd in een ‘andere wereld’ die volgens een bepaald plan te werk gaat met ons universum.

De site ‘Oude bazen’ zal af en toe een artikel plaatsen over deze dingen. Wie dat boeiend vindt, moet maar kijken. Voordat mensen me nu allemaal weer gaan uitleggen wat er mis is met de bijbel of andere vormen van spiritualiteit, doe dat maar niet. Als je het leuk vindt, ga je er kijken. Vind je het niets, dan niet. Ik zal er niemand tegen zijn zin mee lastig vallen. Dus je hoeft niet met argusogen naar me te gaan kijken (-:

Wel zal ik veel van mijn artikelen over spiritualiteit en wetenschap daar gaan plaatsen en niet langer hier. Wel maak ik er hier melding van.

Geef een reactie

