MBA in half a day? Koop ‘Goeroegetwitter’!

Morgen overhandigt Bert Overbeek Willem Mastenbroek het eerste exemplaar van zijn boek ‘Goeroegetwitter’ (uitgeverij Haystack). We ‘vrezen’ dat het een succes zal worden. In 3 uurtjes ben je als lezer 49 belangrijke managementdenkers rijker. Een schitterend overzicht van ideeën die de laatste 100 jaar in managementland zijn opgevoerd. Een naslagwerkje. Het volgende schreef Overbeek in een mail aan goede bekenden over het boek.

‘Het schrijven van ‘Goeroegetwitter’ heeft me ongelooflijk veel plezier opgeleverd. Ik had me te verdiepen in 49 belangrijke managementdenkers, waarvan de ene nog boeiender was dan de ander. Ik moest hun denkbeelden in 13-14 oneliners beetgrijpen. Die oneliners moesten in de twittervorm; we kennen ze onder de naam ‘tweets’. 160 vlot lezende bladzijden zijn het gevolg. Het aardige is dat de tweets aan alle belangrijke managementthema’s raken, alle belangrijke managementinvalshoeken onder de loep nemen. Dit vergroot het inzicht in dat wat management is.

Volgens mij, en ik zeg dit niet omdat het mijn boek is, is het een ‘must’ voor iedere manager. En wat er ook mooi aan is: het verwoordt een traditie. En van die traditie is nu een overzicht. In een moderne vorm. Nou ja, ik zou zeggen, lees het. ‘

(Als u googelt op ‘Goeroegetwitter’ vindt u alle relevante informatie over het boek. Over Overbeek meer op Twitter, op deze weblog en op http://www.pitcherdevelopment.eu)

Geef een reactie

