Kopenhagen in tweets

Vanaf de zesde verdieping van hotel The Square in Kopenhagen schrijf ik deze blog. De vaste lezers is de voorgeschiedenis bekend. Door de aswolk ging mijn vakantie naar New York niet door. Mijn vriendin en ik kozen voor Kopenhagen, als alternatief. Om jullie een beeld te geven, is hier Kopenhagen in tweets. (Mijn boek Goeroegetwitter behandelt belangrijke denkers uit onze tijd op onderstaande manier. Je kunt dit dus zien als een voorloper van het boek, dat op 12 mei verschijnt bij de uitgeverij Haystack)

@Hans  We zitten te eten in de zon van Nyhavn. Geen Manhattan, maar een fijne plek met kleurrijke huizen.

We overnachtten in Ribe. Een toevalstreffer. Ik kende de stad nog van de studie die ik deed voor mijn boek The Scourge.

@Danielle  Ribe is de oudste stad van Scandinavië. Met het oudste hotel van Denemarken. En daar sliepen we.

De rustige intimiteit van Ribe doet in niets denken aan de Vikingen. Velen van hen kwamen hier vandaan.

@Perry  Wie van Jutland naar Kopenhagen rijdt, moet twee bruggen over. Vooral de tweede, van Funen naar NW Seeland, is indrukwekkend.

Het balkon vanaf onze kamer op de hoogste verdieping van dit hotel overziet het grootste plein van Kopenhagen. Lekker koffie drinken daar.

@Jan  De aswolk liet ons ipv naar New York naar Kopenhagen reizen. Om te ontdekken dat ze daar de beroemde zeemeermin naar China hebben gestuurd.

Zojuist, in de Bredstraat, kwam er een fietser met een bloemetjeshelm voorbij. Sommigen zou je moeten verbieden om een eigen smaak te hebben.

@Liesbeth  In de haven van Kopenhagen ligt Kastellet. Daar kan je wandelen. Vanaf de bolwerken zie je Zweden liggen.

De ruimte van Kopenhagen is heerlijk. En er zijn minder mensen dan in Nederland of New York.

Een gedachte over “Kopenhagen in tweets

Geef een reactie

