Crisis in het nieuws: Millie en David

Geëngageerd, ik probeer het mondjesmaat te zijn. Zorgvuldig afgewogen. Ik voel me hierin altijd een leerling van Heere Heeresma, die vond dat media ons verantwoordelijk wilden maken voor het wereldleed. Waaraan hij toevoegde dat hij zich liever  bezig hield met ‘de verantwoordelijkheden pal voor de voet’. Inderdaad. Soms vraag je je af waarom je eigenlijk internet raadpleegt, kranten leest, nieuws kijkt. Al die ellende. Ik noteerde een paar woorden naar aanleiding van recent nieuws.

over david die het leven uitgepest is

vanwege autisme? een hazenlip?

over millie die stierf

omdat een macho van 26 daartoe besloot

omdat-

onbeschrijflijk

onbeschrijflijk

onbeschrijflijk

en over haïti en chili

waar mensen de dood

in worden geschud

onbeschrijflijk

en maar kabinetten laten vallen

en maar over  loonsverhoging praten

ik zou niet weten welk goed doel

millie en david hadden kunnen redden

ik zou niet weten welke actie

aardbevingen kan voorkomen

en dat leed,

dat onafzienbare verdriet,

onbeschrijflijk

Geef een reactie

