Beeldend kunstenaars cursus: hoe verkoop ik mijn werk?

Al meer dan 15 jaar loop ik rond in de zakenwereld als trainer, adviseur en personal coach van managers en medewerkers. Ik heb in veel grote bedrijven in Nederland en buitenland gewerkt. Daarnaast ben ik vertrouwd met de wereld van acteurs, dichters, musici en beeldend kunstenaars. Ik ken de ingewikkeldheden van het verkopen van dingen die je zelf hebt gemaakt.

Uit gesprekken heb ik kunnen opmaken dat veel kunstenaars behoefte hebben om wat meer thuis te raken in het verkopen van eigen werk. Hoe moet zoiets nou? Welke ideeën bestaan daarover? En hoe kan je in een dag een stuk handiger worden met dat verkopen?

Er komen een paar interessante dingen langs.

-Verkopen is een creatief proces.

-Je kwetsbaarheid bij het verkopen van eigen werk.

-Waar verkoop je je werk? Galerie of via internet?

-Aan wie verkoop je? In zakelijke termen: wat is je markt?

-Wat is in hemelsnaam marketing?

-De antipathie van veel kunstenaars tegen commercie.

-Hoe kom je persoonlijk over? Wat is je eerste indruk?

Trainingen van dit kaliber zijn vaak erg prijzig. Ik weet dat veel kunstenaars het niet breed hebben. Vandaar dat ik de prijs laag wil houden. 100 euro per deelnemer. Daar komt nog 50 euro bij voor lunch en verblijf in een oord ergens in het midden of zuidwesten van Nederland. Maar als het goed is verdien je je geld snel terug met de verkoop van je werk.

Mensen die informatie willen, of zich willen aanmelden kunnen zich melden via pitcher.support@hetnet.nl

Een gedachte over “Beeldend kunstenaars cursus: hoe verkoop ik mijn werk?

Geef een reactie

