‘Bert maakt poëzie van Alphen aan den Rijn.’ (persbericht)

Herschaalde kopie van IMG_2054bVandaag is het persbericht voor mijn nieuwe dichtbundel verstuurd. Zoals mijn trouwe lezers weten bivakkeer ik veel in Alphen aan den Rijn, waar mijn vriendin woont. Ik zal het persbericht plaatsen. Ik ben erg blij met het eindresultaat. Mensen die de bundel bij mij willen bestellen kunnen dat doen door een mailtje te sturen naar pitcher.support@hetnet.nl

‘Alphen aan den Rijn heeft zijn poëziewandeling. Op 31 oktober verschijnt namelijk de dichtbundel ‘Vandaag is de rivier mijn bruid’ van dichter Bert Overbeek. De bundel met 21 gedichten loodst de lezers langs poëtisch interessante plekken in Alphen aan den Rijn.

De bundel wordt gepresenteerd aan Robert Blom, wethouder van cultuur en locoburgemeester. Dit gebeurt op zaterdag 31 oktober om 14.30 bij boekhandel Haasbeek.  De schrijver zal daarna gekochte bundels signeren. De prijs is € 9,95. Het boek is daarna in de boekhandel te verkrijgen of rechtstreeks bij de schrijver via pitcher.support@hetnet.nl

De Alphenaar zal zich snel thuisvoelen in de bundel. De beschreven locaties maken immers deel uit van zijn dagelijkse bestaan. Maar ook de bezoeker van de stad zal met de bundel snel een beeld krijgen en in een halve dag een goed beeld krijgen van de schoonheid van de plek aan de Oude Rijn. Het bospark, het Rijnplein, park Rijnstroom, de Zegerplas en Zegersloot komen allemaal voor in de bundel. Het is een uniek document dat over een aantal decennia  een mooie herinnering zal zijn aan deze tijd.

Bert Overbeek heeft Alphen aan den Rijn bewust uitgekozen. Hij hoorde veel mensen zeggen dat ze Alphen met al zijn flats zo sfeerloos vonden. Hij is het daarmee oneens en heeft dan ook bewust een aantal sfeervolle plaatsen beschreven en daar wat verleden en humor doorheen gemixt.

De gedichten zijn zo geschreven dat ze voor een groot publiek toegankelijk zijn, ‘ik heb bewust voor rijm gekozen’ aldus de schrijver, die eerder landelijke bekendheid oogstte met zijn Zwolse kroeggedichtenroute ‘Schelmenschuim en kroeggekuier’.  Hiervan werden maar liefst 1600 exemplaren van verkocht. Voor een dichtbundel is dat een hoog aantal. Verder heeft hij een goed verkocht managementboek geschreven ‘Heerlijk, de werkvloer op!’

Bert gaat zich nu toeleggen op de organisatie van het stadsdichterschap. Hiervoor heeft hij inmiddels contact gezocht met Parkexpressie en de de wethouder van cultuur, Robert Blom.

(‘Vandaag is de rivier mijn bruid’, PS Publications, ISBN 978-90-814736-1-3)

Geef een reactie

